lördag 1 augusti 2009

Rött betyder inte alltid upptaget.

Igår stod pizza och öl på menyn. Och efterrätt förstås. Alla var "vuxna" och valde en dessert med Camembert. Jag tog något som till och med hette barnglass. Mycket trevligt var det hur som helst. Finfint sällskap och allt. Inträffade dock ett litet missförstånd då jag stod och väntade på en toalett, som efter en evighet visade sig vara ledig. Jag som hört någon hålla på med ett skärp där inne. Man inbillar sig mycket när man är otålig tydligen. Mina vänner, som stod och väntade utanför restaurangen, trodde jag satt och klämde i godan ro. Promenerade sedan till min systers tomma lägenhet för att bo där över natten. Givetvis hade jag glömt min necessär. Givetvis skulle jag upp och jobba idag. Och givetvis hade min syster länsat lägenheten på hygienartiklar. Mascaran fick sitta kvar för att användas en dag till. Tänderna fick göras rena på ett alternativt sätt. Armhålorna fick lukta som de luktar helt enkelt. Aldrig har jag känt mig fräschare på jobbet.

1 kommentar:

malin sa...

oj vad eländigt att känna sig så ofräsch men din skönhet fick säkert de flesta att glömma din lukt. Kram