måndag 17 augusti 2009

Idag har jag:
- Tvättat mina fönster. Det är en av mina specialiteter.

- Långfikat. Kaffe och smörgås kan rädda vilken dag som helst.
- Spanat på saker jag vill ha. Saker jag inte har råd med/är för sparsam för att köpa.
- Målat en gravsten. Blev inte så fint som jag ville.
- Packat. Snart bär det av.
- Ätit lunch. Knäckebröd med nypotatis och salt är mmm.
- Saknat. Det är så tomt. Alva och farmor, kom tillbaka.

ALVA
1995-2009
ALLTID ÄLSKAD

Resten av dagen ska jag:
- Åka till Malin och Odin. Där är man garanterad gos, kaffe och fint sällskap.
- Storhandla med mamma. Måste köpa kaffe för att lämna till jobbet. "Du kokar alltid för mycket kaffe", sa en vikariekollega i somras.
- Äta smör-, socker- och kanelfyllda bulldegssnuttar.
- Springa. Knyta på skorna, svettas och tycka att det är drygt.

4 kommentarer:

Jonna sa...

bra gjort. jag håller med, de saknas, det är tomt...

Malin sa...

Mycket smärta. Mycket hjärta. Livet i ett nötskal...

andreas sa...

hur kan man fönstertvätt som specialitet om man inte jobbar med det? jag tycker aldrig det blir bra, iaf inte den gången jag försökt haha

Mor sa...

Fint skrivet Elina! Stenen blev visst bra och det känns fint att det blev gjort! Gruvsamt att du skall åka till helgen men det blir kul att få följa med!