tisdag 11 augusti 2009

Jag och några vänner talade häromdagen om hösten. Man får lätt en förskönad bild. Typ som att det är några månader av vackra färger och ett evigt fikande iklädd en stor, skön kofta. Jag tänker också: Hej tentor! Hej mörker! Hej köpa dyr litteratur! Hej kalla fingrar! Hej tågresor! Missförstå mig rätt. Jag tror att hösten kommer att bli väldigt bra.

Jag och Per har ett stort beslut att fatta inför den snart stundande tillbakaflytten till Uppsala. Ska vi lägga några kronor extra på kaffe och börja köpa Zóegas Mörkrost Presso?

2 kommentarer:

malin sa...

Underbara höstbilder! Hösten är både underbar och lite vemodig tycker jag. Självklart ska ni lägga ner några kronor på det - man ska inte underskatta värdet av en god kopp kaffe - det kan vara skillanden på en lyckad och en misslyckad dag :)
Tack för att du kommer till min undsättning så fort som möjligt idag! puss

jonna sa...

Som jag redan sagt, jättebra insiktsfullt inlägg... och fantastiska bilder som vanligt. ska du vara hos Malin idag? kanske kan äta min lunch där då...