måndag 31 augusti 2009

Tillbaka i skolbänken.

Först en timmes lång kursintroduktion med diverse skrämmande inslag. Lärinnan fick tydligen lov att berätta att det kommer bli en mycket intensiv termin. Och hon fick tydligen lov att berätta hur många som inte klarat av sin praktik (då läraren ska bedöma lektioner vi håller i). Därefter väntade tre timmars rast/chans att börja kopiera och läsa inför kommande seminarium. Blev mest av det förstnämnda. Slutligen fick vi lyssnade på en "inspirerande" föreläsning. Vem orkar lyssna på en "inspirerande" föreläsning en måndag, första dagen efter sommarlovet, klockan 14.00-15.00? Hon nämnde något om elever som satt och tänkte på att de skulle äta köttfärs till middag. Mitt i prick! Jag satt just och skrev på en inköpslista inför veckohandlingen. Bland annat ingredienser till KÖTTFÄRSlasagne. Föreläsaren nämnde några gånger till vilken intensiv termin det skulle bli, sen fick vi gå hem.

Nu sitter jag med en studiehandledning bredvid mig. Den är full av jobbiga och svåra uppgifter. Dyr litteratur som "måste" läsas. Hm. Det låter som att jag inte vill plugga.

5 kommentarer:

Emelie sa...

Min första dag bestod av nervös-möte-med-nya-klassen, lätt info om dittan och dattan, fika och rundvandring. Klart!
vad jag är glad att jag inte pluggar-pluggar. Men you can do it mandarin!

jonna sa...

alltså, man ska inte ens läsa studiehandledning och liknande, då mår man ju bara dåligt. ta uppgift och vecka var för sig, kommer gå strålande!

Mor sa...

Det är sällan så "eländigt" som det låter! Någon enstaka gång värre men oftast lättare.....Kram

andreas sa...

det där fixar ju du lätt som är så duktig.kram

mbh sa...

det låter alltid oöverstigligt i början. de vill ju att ni ska klara er så så svårt kan det inte vara. puss