söndag 23 augusti 2009

Åter i Uppsala. Tack vare mor och far kom vi säkert på plats. Några tårfyllda avsked (som egentligen inte ens är avsked) har det blivit. Du vet hur jag är, sa jag till Per när tårarna rann idag. Ja, jag vet. Hela din familj är så. Men det är inget fel med det, svarade han.

Vi hann med både IKEA och shopping på stan idag. Jag är en lycklig ägare av en hel del nya ting. Materialist javisst. Men det är faktiskt inte så lätt att bo granne med shoppinggatan. Stackars lilla mig.

Nu väntar en vecka full av nöje. Fika, middag med vänner, bio, picknick, middag på Snerikes, dans, nollning och så vidare. Stackars lilla mig igen.

Tack ni två, för all hjälp i helgen. Ni är guld värda flera tusen gånger om.

Det är många personer representerade på vår köksbord. "Rarunkerna"/blommorna är från mamma. Vasen från Malin. Lykta har Per köpt till mig. Tändsticksasken är från Hanna. Fatet är från mamma. Vindruvorna fick vi av Jonna igår (tillsammans med en massa annan mat. Det är vad en Bodin Hansen vill ha).

4 kommentarer:

Jonna sa...

Oj vad mkt inlägg! Kul! Jag skrattar högt för mig själv här på kontoret halv sju på morgonen! bra att maten uppskattades.

Malin sa...

åh så fint ni har det! är ranunklerna riktiga!?

mor sa...

Vad fint det blev! Vill gärna se bokhyllehörnan och skrivbordshörnan också! Kram och tack för ett mysigt dygn med er i Uppsala! Kram!

Per sa...

och en Andersson gillar det, för det är jättefint och jättegott!