måndag 3 augusti 2009

Slapp som en död fisk.

Saltkaret åkte i golvet utan att gå sönder. Jag försökte mig på effektiv dukning, och bar så mycket jag kunde på en och samma gång. När jag skulle salta min mat föll karet isär, självklart. Ett kilo grovsalt rakt över min pyttipanna. Smaskens. En kvart senare hade jag ner en tandborstmugg på golvet. Tandborstar överallt. Jag är så slapphänt. Pittipanna kan man också säga. Det låter inte jättefräscht.

Imorgon är jag ledig, sedan har jag bara två arbetspass kvar för den här sommaren. Jag glorifierar ledighet som aldrig förr. Livet kommer vara en dans på rosor. Sol varje dag. Pigg som en mört. Oändliga fikastunder. Jag är naiv och nöjd med det.

Mina planer för kvällen: Göra müsli och äta bär. Hur ska jag hinna?
Något traumatiskt: Pappa har klippt ner häcken runt huset. Nu syns man från byvägen när man är ute i trädgården!

1 kommentar:

Mor sa...

Du glömde solrosfröna som for i golvet när du skulle göra muslin! Men tack för smoothien, den var jättegod!! Kram.