onsdag 12 augusti 2009

En orgie i kvällsfika igår och en orgie i frukost i dag. Nästan för bra för att vara sant. I dagarna två har jag varit rastlös och dryg. Inte ens min blogg orkar med mig längre. Den ger mig error och hånskrattar. Till på köpet nummer ett, jag hittade en mosad fluga fastklistrad under min fot. Inte fräscht. Till på köpet nummer två, jag hatar när tandpetare lämnar kvar en träflisa mellan tänderna. Inte proffsigt gjort av den. Till på köpet nummer tre, ute på vår brokvist är det fullt av blod och fjädrar. För att göra en lång historia kort: Mamma försökte igår rädda en fågel från vår katt. Hon kastade upp den för att ge den luft under vingarna, men den hamnade i en buske. I busken fick den ligga och dö en långsam död. Katten hittade den igen, men ville då inte äta den (antagligen eftersom den då var kall och ja, redan död). Katten la fågeln på brokvisten, där vi hittade den imorse. Mamma försökte spela hjältinna. "Katten gav mig fingret genom att lägga den där", sa mamma. "Jag sa ju att det var en dum idé", sa jag.

2 kommentarer:

malin sa...

ha ha det är nog bäst mamma låter katterna sköta dödandet i fortsättningen.

Vad gör jag på kortet undrar jag?

Kram o puss

jonna sa...

haha! skrattade gott åt detta inlägg :) det var supergott igår, kvällsfika is the shit.