måndag 23 mars 2009

Upp som en sol, ner som en pannkaka...

Idag när jag skulle köpa kaffe fick jag syn på att ena sidan på en av mina enkronor inte såg ut som alla andra (se bild). Jag blev alldeles till mig, och ingen hade sett ett lika mynt förut. Spekulationerna blev många. "Den kan vara värdefull", sa en kompis. Jag kände mig så lycklig, och kände att det här är min sagopeng! Men när jag kom hem och sökte på internet visade det sig att alla mynt som görs i Sverige i år ska se ut så här... Bara för att "minnas" att det var 200 år sedan Sverige och Finland blev två länder. Ränderna ska typ symbolisera vågar. Jag undrar varför? Varför kunde det inte få förbli MIN sagopeng?

5 kommentarer:

Anonym sa...

nån måste alltid ha sönder ens glädjeballonger. Jag lider med dig mandarin! Det var nedrigt!

Anonym sa...

fantastiskt hoppas vi får såna i leksand oxå.

Anonym sa...

tråkigt slansie! men du fick iaf ett nytt och vackert mynt! -8 i Leksand idag...

Malin sa...

ja det hade varit lite magiskt :)

Anonym sa...

Nej! Förlåt... Jag lurade dig :( (Men jag hoppades ju också på att det skulle vara en lyckoslant, tänk! Då hade jag en kompis som hade en lyckoslant! Då Elina, då hade du blitt MIN lyckoslant).

Puss