torsdag 26 mars 2009

Gårdagen:
Vaknar 05.30. Åker till skolan för en fyra timmars salstenta. Hem igen. Äter lunch (ägg och fil) och dricker en megakopp kaffe. Slösurfar. Lägger mig i sängen och läser Rocky. Blundar i 40 minuter, men somnar inte. Sätter mig vid datorn igen. Msnar med Julia om vinsorter med mera och pratar i telefon med Jonna samtidigt. Går till Friskis och Svettis för ett träningspass. Ledaren är positivare än någonsin; "Så sträcker vi på oss, för här uppe kan ingen vara ledsen. Här uppe kan man bara vara glad" (med armarna rätt upp i luften). Går hem igen. Tar en dusch medan Per lagar fiskgratäng. Passerar Systemet och ICA på väg till tentafesten. Har det jätteroligt med klassen. Introducerar Kapten Jack Jack (en lek som Julia lärt mig). Vi går till McDonalds, men går tillbaka till festen utan hamburgare i magen. Sen när stänger McDonalds i Uppsala 22.00? Festen fortsätter med Guitar Hero, Lips (jag tittar som vanligt bara på) och Kapten Jack Jack (jag tittar som vanligt inte bara på) igen. Springer hem på folktomma gator. Slänger mig i sängen 01.50.

En typisk dag i mitt studentliv? Svar: Nja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

grymt! kul med en dagsresumé! men nu förstår jag varför du var så disträ när vi pratade igår.. :P haha. det var ju jag med. jag jobbade lite samtidigt och du msnade. ååh. jag vill också ha msn dagtid.

Anonym sa...

jag hoppas verkligen du inte sprang hem själv? kram