torsdag 5 mars 2009

En kväll på Orvars pub...

Vi var bara elva kursare på klassträffen igår. Att kalla det träff känns därför mer rätt än fest. Somliga fick vänta på sin mat i två timmar, men annars var det trevligt. Det blir förhoppningsvis fler gånger, men INTE på en pub där man sitter uppradade längs med ett långt bord och personer kommer och tjatar om kondomer och tävlingar.

Kvällens märkligaste: Jag har aldrig träffat på vår närmsta granne förut fast att vi bott vägg i vägg ganska länge nu. Plötsligt sitter vi vid samma bord på puben! Han är tydligen min kompis kompis kompis. Så från att aldrig setts förut satt vi och ritade upp våra planlösningar på en servett och diskuterade om vi skulle prenumerera på varsin tidning och byta (på skämt givetvis, för vilken student har råd med en tidning?), hans blå lampa i fönstret som jag lagt märke till, badkar vs. dusch och så vidare. Plus att vi tog sällskap ända hem och sa god natt när vi gick in genom våra dörrar som ligger några decimeter isär.

4 kommentarer:

Jonna sa...

två h, helt otroligt. dåligt. kul med grannen. men sa ni verkligen till varandra att "vad skönt att vi varit anonyma?" jag är så trött elina............... sliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiten idag. fy fan. gnällgnäll deppdepp.

Elina sa...

jonna: jag tog bort sista meningen nu, det tolkades visst fel... torsdag ju! snart helg :)

Anonym sa...

Tack för tipsen! Mycket bra och väl genomtänkta :)

Fin blogg du har!

Anonym sa...

orvars pub att ni gick dit från början undrar jag.kram