måndag 2 mars 2009

Jag är en tjuv!

Jag var nyss på Clas Ohlson där jag hade några grejer att köpa. Men när jag närmade mig den långa kön till kassan och bara hade hittat ett par tvättsvampar bestämde jag mig för att skita i alltihop, och slängde ifrån mig tvättsvamparna. När jag hade passerat kassan tittade jag mot bordet där man kan slå in sina egna paket, och där hittade jag precis vad jag ville ha - vitt presentsnöre. Jag hade ju dock inget paket att slå in och hade inte ens köpt något jag kunde låtsas slå in. Men snål/sparsam som jag är smög jag ändå dit och började jag rulla upp några meter snöre, klippte av och stoppade ner det i väskan samtidigt som jag sneglade bakåt för att se om någon personal iakttog mig. När jag var färdig gick jag till en affär som ligger granne med Clas och kikade runt en stund. Jag lämnade sen affären och såg då det vita snöret igen och tänkte att jag nog behöver lite till, varpå jag smög fram och tog ännu mer snöre. När jag gick hemåt igen kände jag en blandning av snålhet, skuld, skam och smarthet.

Snöret var ju gratis och jag handlar ju ofta på Clas utan att slå in något, så jag hade ju egentligen lite innestående... Eller hur?

7 kommentarer:

Anonym sa...

neeeeeeeeeej! så får man inte göra! det är ju till för de som köper ngt! du är en tjyyyyyyyyyyyv! förstår inte hur du tordes? och TVÅ GÅNGER!

Anonym sa...

mina papper till min skrivare är slut, så idag när jag gick förbi copy-shopen i skolan såg jag att ett skåp stod öppet och där inne låg travar med a4-papper, precis vad jag behöver! det var ingen där eller runt om kring, jag tänkte att "detta måste gå snabbt undan!" så jag gick fram till skåpet, tog upp en liten bunt på ca 20 papper och lät dem slinka ner i väskan. Direkt fick jag panik. Jag hade inte tänkt igenom det beslutet ordentligt! tänk så fanns det en kamera nånstans?! småsprang därifrån med andan i halsen. så även jag känner en blanding av snålhelt, skam, skuld och smarthet idag.

Anonym sa...

fyyyyyy men var det presentpapper till min present är det lugnt.

Anonym sa...

presentsnöre var det ju.

Anonym sa...

du är min idol! haha!

Malin sa...

ha ha det var som 17. snålslans.

Anonym sa...

hahaha. Inte mer än rätt! :D