torsdag 5 mars 2009

Samtalet du inte vill höra.

Idag när jag just kommit hem från skolan fick jag höra min hyresvärd stå och prata högt med en hyresgäst ute i trapphuset. Plöstligt råkade jag bara stå vid min ytterdörr där jag hörde lite bättre (eventuellt kikade jag lite i nyckelhålet också). Jag önskar så här i efterhand att jag istället gått så långt bort från dörren som möjligt och proppat igen öronen. Det de pratade om var EN STOR RÅTTA. Det har tydligen varit en stor råtta nere vid våra förråd som ställt till besvär. Hyresvärden nämnde Anticimex och någon form av råttfälla. Hyresgästen pratade om massa råttskit i hans förråd och en lukt som tydde på att råttan kanske låg död där någonstans. Jag hoppas hoppas hoppas att den är jättedöd! Men jag kommer hur som helst aldrig mer våga gå ner där själv igen.

3 kommentarer:

Jonna sa...

baby baby snart är du hemma!!!!!!!!!!

Anonym sa...

muahhaahahaha...

Anonym sa...

åh fy 17 va äckligt! jag ryser vid blotta tanken på den feta råttan.