fredag 13 mars 2009

"Det ser ut som någon målat med vitfärg i ditt ansikte"

Jag har aldrig svimmat, men igår trodde jag att det skulle bli första gången. Det började med en olustig mage och jag pallade inte annat än att ligga i soffan. Efter några timmar fick jag ändå lov att ta mig upp för att besöka ladies room. Jag blev sjukt vimsig, kall och varm på samma gång och kritvit i ansiktet. La mig på golvet, ställde mig upp och så vidare. "Du har ju vinterkräksjukan, du ser ut som ett spöke", sa mamma. Jag tog mig tillbaka till soffan, låg där ett par timmar till och frös som en gris. Sedan upp till sängen. Tjocktröja och tre täcken. Det fortsatte med feberdrömmar som jag inte kan förklara.

Nu har jag inte ätit riktigt på 21 timmar, vilket inte är likt mig. Fy, vilket tyck-synd-om-mig-inlägg... Men jag känner mig lite vissen.

Rubrikens citat kommer också från mamma. Hon sa många likande saker under kvällen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

gumman! nej det var många liknelser där, vitfärg, likblek etc... :) krya på dig .

Anonym sa...

stackare krya på dig.kram

Anonym sa...

hi hi jag vet hur eländigt det är men det låter komiskt när du beskriver det som du gör. fryser grisar?!