söndag 8 mars 2009

Leksand

Några bra saker med att vara hemma i Leksand:
1. Jag får köra bil, och jag känner mig som kung på vägarna (även om jag ibland råkar ha ettan istället för trean, inte stänger bildörren ordentligt, svänger ut på riksvägen utan att se bilar som kommer åkandes foooort och så vidare).
2. Jag får duscha i en dusch och inte i ett badkar. Den enda nackdelen är ett varmt rör som hamnar alldeles vid stjärten när man böjer sig ner för att hämta schampoo, vilket jag glömmer och därför till och med bränt mig på en gång.
3. Älgkött. Vi åt tjälknöl, potatis och brunsås till söndagsmiddag - skrämmade gott.
4. Man slipper se pengarna försvinna på falukorv och tvättmedel.

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha, ja, det är ju trist det, pengar på mat och tvättmedel.. :P

Anonym sa...

Jag förstår dig precis! Minns hur det var. Jag antar att du kan rada upp hundra grejer till som är bra med att vara hemma :)

Anonym sa...

Gudomligt fina i leksandsdräkten! Malin ser bländande vacker ut!