onsdag 4 maj 2011

Två klantarsel under samma tak

Min cykel blev stulen häromdagen. Idag kan vi konstatera att det inte är speciellt svårt att sno en cykel som inte ens är låst. Det har skett ett slags låsmissförstånd mellan mig och Per och min cykel stod därför olåst här utanför. Här i UPPSALA - cykelstaden, cykeltjuvstaden. Jag var ett spån som inte tagit reda på min frysta järnlås med en fastfrusen nyckel i nu när allt tinat. Per var ett spån som tog mitt andra lås (han kanske antog att jag inte lämnat min nyckel i låset, men det borde man inte räkna med) då han trodde att det bara låste fast min cykelkorg som han ville låna. Två dumma spån som imorgon får åka till polisens cykelförråd. Jag har inte bestämt mig om jag ska ljuga och säga att den var låst eller stå mitt kast och skamset tala om att den var olåst.

4 kommentarer:

mbh sa...

fattar inte riktigt hur ni fick till det! hoppas den finns hos polisen iaf. Kram

Julia sa...

skit alltså. hoppas ni hittar den!

Jonna sa...

Trist, trist. Men man får ju inte sno en olåst cykel heller...

andreas sa...

herrregud va klantigt :( kramar