måndag 16 maj 2011

Onsdag i Paris

Ett myller av gator skulle jag vilja påstå. Både Per och jag vill dock gärna tro att vi har väldigt bra lokalsinne, vilket vi även har de allra flesta gånger. Vi gick bara vilse en endaste gång och det var inte speciellt dramatiskt.
Typiskt nog hittade vi fram till det allra mysigaste området sista dagen. Å andra sidan var det ju alldeles utmärkt att sluta på topp!

Vi strosade runt mest hela dagen.

Fikapaus på ett ställe med en världscool toalett. Jag gillade den trots att den inte ens hade en ring, det ni.

Vi gick omkring ännu mer. Med hjälp av ett annat tips jag läst innan resan åt vi resans, enligt mig, bästa lunch (och även den billigaste). Falafel i pita från en falafelstånd! Endast 5 euro. Vi betalade typ 13 euro för en pizza första dagen.


Siesta och rödvin på hotellrummet. Och chips. Och en dusch.

Kvällen bjöd på strålande väder och en fin uteservning. Min mat ser kanske inte jättegod ut, men det var den faktiskt. Det var mindre trevligt när jag fick ett ben i munnen som jag sen plötsligt inte hittade på. Per avrådde mig från att svälja så det var bara att spotta i en servett när servitören inte såg. Synd på en fin laxtugga.



Det var våra tre dagar i Paris. Vi hann med mycket, men mycket vill ha mer. Det blev ingen marknad och ingen picknick i en park. Vi kan säga att vi sparade det till nästa gång, för vi känner båda att vi vill tillbaka. Paris är precis så där fint som man föreställer sig. Och alla bär faktiskt omkring på baguetter!

5 kommentarer:

andreas sa...

va underbart det verkar men varför inget eiffeltorn? krAMAR

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Paris är underbart, jag vill oxå tillbaka! Ni ser ut att
Haft det himla mysigt :)

Jonna sa...

Så härligt! Jag tycker maten såg jättegod ut. Och då har ni ju ändå ätit massa gott i Paris! Och druckit... pizza, pita, baguette. Vad mysiga små gator ni hittade. Var ni på Lafayette också? Åt du inget fikabröd till kaffet?

Malin, Jonna och Elina sa...

jag vill också dit!

Julia sa...

Lax-middagen såg underbart god ut! Haha, och vilket skojit kort på per inne i bokaffären, det ser ut som att han ska kissa mot lyktstolpen ;)