tisdag 24 maj 2011

Inte fager

Per kom hem med varsitt kaffebröd från affären tidigare idag. "Jag tyckte du behövde något sött", sa han. Jag tog det som en pik för mitt inte så fördelaktiga utseende på grund av ögat, men han hävde att han inte menade så. Glad blev jag hur som helst eftersom i slutändan är en solbulle alltid är en solbulle. Nyss mailade jag, på begäran av Malin, bilder till familjen på mitt öga. Det dröjde inte länge förrän jag fick ytterligare en bekräftelse om att jag inte riktigt bör vistas bland folk för tillfället. Malins svar på mailet lät: "Förlåt Elina, men jag skrattade. Du var inte fager måste jag erkänna."

2 kommentarer:

mbh sa...

Tack för att du bjussade på kortet och förlåt min ärlighet :) Imorgon är du säkert lika vacker som vanligt!

Jonna sa...

Mumsigt! Var den lika stor som på caféet där vi fikade?