torsdag 19 maj 2011

Dubbelt upp

Jag åt ungefär dubbelt så mycket som Per till lunch idag. "Varför tar du så lite?" frågade jag. "Det känns som att vi äter hela tiden," svarade han. Öh, va? Vi hade bara ätit frukost innan. Och då kan jag tillägga att jag ätit dubbelt så mycket frukost innan också. Dessutom åt jag upp det han inte orkade av sin lunch (husgrisen Elina ja) och har småätit en massa russin efteråt. Ibland känner jag mig bottenlös i magen. Dock har jag faktiskt sprungit idag och Per "bara" cyklat bredvid. Jag bestämmer att det åtminstone är halva förklaringen.

Banankakebilden är gammal men receptet finns nu här!

4 kommentarer:

andreas sa...

jag är oxå husgris ;) kramar

Jonna sa...

Världens godaste kaka! Husgrisar är vi allihopa... jag brukar också slicka rent Jontes tallrikar.

Jonna sa...

och äta upp hans kött, han lämnar ju så mkt kött kvar på bena!

mbh sa...

jag äter också hela tiden!