måndag 17 maj 2010

Som en blandning av en hyllning och en dröm.

Innan jag somnade igår låg jag och funderade på hur jag vill att mitt hemma ska se ut i framtiden. Förhoppningsvis är det ett hus på landet nära alla mina älsklingar. Med tanke på alla fantastiska hem jag har i min närhet är det inte svårt att känna inspiration och drömma sig bort. Mitt hemma ska vara...

... hemtrevligt, vackert och ombonat som hemma i mitt barndomshem.

... fullt av härliga blickfång som hos Jonna och Jonathan.

... rymligt med öppna ytor där det finns plats för liv och rörelse, ha ett köksbord där alla som vill får plats och ha tapeter som lyfter upp som hemma hos Andreas, Fia, Gustaf och Vincent.

... personligt och gammeldags som hemma hos Pers morfar och mormor.

... som en välkomnade loppisbod, men ändå fräscht och ljust som hemma hos Malin, Mats och Odin.

5 kommentarer:

Ballerina sa...

Tycker du och din familj har de så himla fint hemma!! Jättefint med det lantliga och gammaldagsa!

Jonna sa...

Vilket härligt ambitiöst inlägg! Och tack för den fina bilden och att du lyckades hitta något bra att skriva även om vårt krypin :) Jag börjar drömma om hur vår nya lägenhet (om det blir så..) ska se ut! Det blir kanske en del inredningsintresse i sommar?

mbh sa...

jag skrev ett inlägg tidigare men det har visst inte kommit med. skrev typ samma som jonna :) kul inlägg. önskar jag hade samma blogginspiration, varje inlägg känns lite krystat nuförtiden. men det kanske vänder. puss

andreas sa...

du är så påhittig :) kramar

Mor sa...

Du missade fina Laknäshemmet! Kram