söndag 2 maj 2010

Att vara god och en aning tjuvaktig på samma gång.

Det är tur att det finns hederliga människor. Jag är en av dem. Igår ramlade det ner en tidning på vår balkong. Först ville jag inte röra den eftersom det kändes som att jag då snodde den, men insåg sedan att det var bäst att föra in den under tak. Nu ska jag skriva en lapp - Hej, den här ramlade ner på vår balkong igår, någon som saknar den? - och lägga ut den i trapphuset. Jag är inte den som behåller den. Nej, jag läser den noga och sen lämnar jag tillbaka den.

Idag hittade jag en tjugolapp i torktumlaren. Min första tanke var "wow, en glasspeng". Sedan tänkte jag efter. Jag hade träffat tjejen som tvättat innan mig och hon hade fortfarande tvätt kvar i torkskåpet. Jag placerade sedeln på handtaget till skåpet och hoppas (inte) att hon fattar. Har jag tur så lämnar hon kvar sedeln i tvättstugan, och då, DÅ är den MIN.

6 kommentarer:

mbh sa...

du är ett föredöme :)

jonna sa...

haha, fyndiga finurliga du!

Mor sa...

Vilken härlig bild du lagt in på första sidan nu! Har du tagit den? Var? Kram

andreas sa...

Haha förra veckan såg jag en tjuga på gatan jag "flög" fram och tog glasspengen kramar

jonna sa...

Fin ny header förresten... i love min fortfarande, men kanske efter sommaren en ny i samma stil? :)

jbh sa...

Paj-Per ;) lät gott!!!!!!!!!! jag åkte hem ist, och åt därför gröt med lingonsylt och till det leksandsknäcke med ägg och kaviar, mucho gott. släpar dock inte med mig sylt till jobbet.