lördag 1 maj 2010

Så här kan en valborg i Uppsala se ut.

Vi satt i parken hela dagen lång. Åt scones, åt pastasallad i ölglas, åt kex, åt chips, åt godisremmar, drack bubbel, drack öl, drack vatten (faktiskt), sprang på toa, spanade på människor (det finns verkligen alla sorter), kände solen värma. På kvällen, efter att vi grillat korv, bränt upp halva Mias gräsmatta, sett obscena rörelser, fnissat åt grillade människor, hoppat i Mias säng och skrattat åt Brittas platspåsar på fötterna, blev jag tant och somnade klockan elva. Helnöjd och trött som få. Kvalborg hade satt sina spår om man säger så.

3 kommentarer:

britta sa...

Mycket bra valborg! och mycket bra kvalborg! OCh jag måste säga att jag är rätt nöjd just nu att vi var tanter igår :) Mår bra och laddar för fullt inför kvällen. För vad är väl en bal på slottet? :)

mia sa...

Jag är också nöjd över valborg! och jag är nöjd att jag orkade vara ute hela natten igår igen, för annars hade jag missat en hel rad av undeliga killar, och det vill man ju inte. (Men nästa år är jag nog också tant....)

Jonna sa...

Elina du ser alldeles vild ut, och snygg såklart i ny skjorta och skor! Det var härligt, som festival typ. Tur med vädret! puss!