tisdag 19 januari 2010

Kursens andra dag var en ledig dag.

Dagen idag inleddes med tvätt, tvätt, tvätt.

Förmiddagskaffe och smörgås med en världsgod prästost på var välbehövligt.

Lägenhet blev full med ren tvätt och luften blev fuktig.

Jag gick till Myrorna. Där hittade jag två billiga ramar (på kortet hänger de på en provisorisk plats). I den ena ramen satt ett kort på Beatles. Mannen som tog betalt blev alldeles till sig på grund av detta; Oj, hade vi en ram med Beatles? Hade jag vetat det hade jag köpt den själv. Är det här ett riktigt kort har du gjort ett riktigt kap! Ja, är det ett riktigt kort på Beatles har du verkligen gjort ett kap! Trots att jag förstod att sannolikheten för detta var mindre än minst så tändes en förhoppning inom mig. Ska jag bli rik? Ska jag hoppa av utbildningen? Men det var givetvis ett vykort.

Jag köpte även söta ströare.

Och en liten ljusstake. För detta betalade jag 31,50 kronor.

6 kommentarer:

Julia sa...

härligt med lite fynd! har aldrig tänkt på myrorna för inredning, bara för typ maskeradkläder. men tji fick jag!
<3

andreas sa...

åh tänk om vi hade myrorna i leksand va härligt kram

Jonna sa...

Men åh vilka fynd! Duktiga du! Ströarna påminner om de jag hade förut.

Mor sa...

Dit går jag gärna när jag kommer till Uppsala, och du, vill du ej ha Beatles kortet så kan jag....Kram

Linn-Lay sa...

Godmorgon, kikade in och ville brar önska dig en trevlig dag:)

mbh sa...

superfynd! nu har din loppiskarriär inletts på allvar:) men "ledig" dag elina, tänk om dina lärare visste att du ser det så :)