torsdag 28 januari 2010

Ibland förstår jag tanken med arga lappar.

Hej du som tvättade före mig!
Tack för att jag fick ta bort allt ludd från torktumlarens filter (som jag inte ens skulle använda).
Tack för att jag fick sopa bort allt ditt lort från golvet.
Tack för att jag fick tömma maskinen från IKEA-lappar och från något som likande svart grus.
Tack för att jag fick tömma papperskorgen (du kanske trodde att något mer skulle plats efter att du ställt en gigantisk kartong i den?) fast att jag själv inte slängde något.

Du gjorde min dag.

5 kommentarer:

jonna sa...

men gud det verkar vara något särskilt med er tvättstuga - en lappkultur?

m sa...

härligt! det blir nog mer lappar när det är flera hyresgäster som inte känner varandra. här är alla för rädda för att stöta sig med någon. känner man inte grannen själv så känner man nån annan som gör det.

Elina sa...

men det här var en låtsaslapp som jag bara skrev på bloggen. en lapp jag skulle velat skriva eftersom jag fick städa efter någon annan!

m sa...

jag förstod att det var på låtsas:)

m sa...

gå o lägg dig nu, det blir en lång dag imorgon. godnattpuss