torsdag 21 januari 2010

21 januari.

Min dag idag är rätt innehållslös. Jag har mest suttit vid datorn. Tvätten har jag vikt men inte orkat bära in i garderoben. Ställningen står också kvar. Det är en sådan där dag när man inte har någonting att göra, och till slut är man så bekväm med det att minsta lilla känns jobbigt. Det är även en sådan dag då jag mest ser fram emot nästa måltid eller kaffestund.

Det står inte en människa på balkongen. Det är Pers jacka som hänger på vädring. Jag har låtsas att jag har en gäst som är ute och röker.

Det är tur att jag läser en bra bok.
Det är tur att jag ska träna ikväll.
Det är tur att det bara är två timmar till middag.
Det är nästan tur att min kurslitteratur kanske kommer imorgon.

3 kommentarer:

Malin sa...

Det är VERKLIGEN tur att din littertur kommer imorgon :)

andreas sa...

visst är vampyrerna i true blood tuffare? kram

jonna sa...

hahaha! jag trodde också det stod nån på balkongen :) men det är bara att njuta av tristessen, för är det något man vet så är det att det inte består!