måndag 18 januari 2010

Snart kan jag allt om svensk politik.

Idag började jag alltså en ny kurs. När jag sökte till den här kursen trodde jag att vi skulle syssla med hur man kan jobba med SO i tidiga skolår, på ett roligt sätt. Detta var uppenbarligen önsketänkade från min sida (man kanske ska läsa vad en kurs kommer att innehålla innan man söker?). På första träffen idag kastade vi oss in i frågan "vad är politik?", och kom in på legitimitet, rättsstatlighet och så vidare. Detta är inte riktigt mitt område. Jag gick liksom samhällsprogrammet med inriktning språk. Vi drack kaffe och spelade upp teatern Don Quijote (min roll var en väderkvarn).

Trots detta känns det bra. Om jag ska bli lärare måste jag ju faktiskt vara lite allmänbildad också. Det ska jag jobba för i vår.

5 kommentarer:

Malin sa...

jag vill också bli allmänbildad! Du får lära vidare!

Julia sa...

don quijote (jag vet liksom inte ens hur det stavas!!) räknar jag hetl klart till allmänbildning. och vår pjäs, ujujuj, förvånandsvärt att den inte fick en oscar.

Josefina sa...

Jag hade tänkt läsa den kursen nästa termin...tills jag hörde ryktet att i geogerafikursen så ska man läsa en jättetjockbok på engelska. Så mina planer ändrades plötsligt. Dock vill jag också vara allmänbildad!! Så du får helt enkelt hålla mig uppdaterad! :) Lycka till!

Hanna sa...

Hihi, jag minns också Don Quijote(med mig själv i huvudrollen) mycket väl och med glädje i hjärtat! Vi hade mycket kul för oss på den tiden. Och mycket bus! Vi var nog lite av skolans fyra tokstollar du, jag, Emelie C o Jullan. Men vi skötte ju det vi skulle så det gjorde ju inget. MVG i spanska o teckenspråk för att nämna några av våra styrkor:D Längtar tills nästa helg, hoppas jag... Puss puss

Jonna sa...

Härligt! Du kommer äga i sällskapsspelen framöver.