onsdag 13 januari 2010

Hår.

Jag har en fobi för hår. Okända hårstrån på fel plats. Det värsta är om jag sitter på en buss, har en gardin som fladdrar bredvid mig och det på denna gardin sitter ett långt äckligt hårstrå. Risken är stor att det fastnar på mig. Iiih. Dessutom är det enda sättet att få bort det att själv ta i det.

Det värsta nr 2 är när jag exempelvis gör rygglyft på Friskis och Svettis. Där på golvet finns hårstrån i alla längder och färger och från kroppens alla hörn. Som tur är kan jag blåsa bort dem (på köpet glömmer jag inte bort att andas). Det händer att jag råkar blåsa på någon människa, men känslan av att dessa hår fastnar på mina kläder och följer med mig hem får mig att skita i det.

4 kommentarer:

Malin sa...

du får gå i beteendeterapi :)

Julia sa...

ååååh jag känner igen det där med rygglyften! men får liksom panik när man får syn på dem bara några cm från ens ansikte och börjar då tänka att man kanske har råkat frusta in nåt av dem i munnen innan man fick syn på dem.. BLÄÄ

jonna sa...

I knooow! Det där är skitdrygt när man ska ligga på golven. Grus, hår, naglar.. haha.

andreas sa...

och tänk allt svett, snor, spott, blod oj när ska man sluta kram