onsdag 6 januari 2010

Årskrönika - juli och augusti.

Sista roddtävlingen för säsongen avklarad.

Jag och Honeypie pustar ut och laddar för fest.

En myskväll. Fladdermöss var ett tema för kvällen.

Släktträff på Pers sida med lunch, tipspromenad och båttur.

En ljuvlig födelsedag. Det var frukost på säng, det var jordgubbstårta, det var familj och vänner.
En ny tradition - Laknäsfestivalen. Jag ser fram emot nästa gång.
Jag och älskling tog bilen upp till Vallen där mamma och pappa väntade. Och några upphängda skor som jag och syster J hade i Lill-Majas fejs när vi var små.
Vi tog en vandringstur. Jag flåsade, klagade lite, men älskade det på samma gång.

Malin, Mats och Odin bjöd in till trerätters. Jag undrar när jag ska få bjuda igen?


Fiske, springtur med flygmyreattack, mat och kortspel i Skarbohäll.


En kväll vid Barkdal och på Skutan. En kväll att minnas som trevlig, även om något gick lite snett.


Syster M bjöd in till trädgårdsfest för att fira hennes 30 år.

En tur till Sågmyra med Malin och Odin för shopping utan att shoppa och myslunch.

Varje människa bör gå på minst en kräftskiva per år.

Odin fyllde 1 år och jag fick äran att tillbringa födelsedagen med honom.

Efter ett tårtfyllt 1-årskalas tog jag mitt pick och pack och flyttade tillbaka till Uppsala efter sommarlovet. Mamma och pappa var som vanligt en ovärderlig flytthjälp.

I slutet av augusti satte jag på mig diademet för första gången och en tid som fadder i Team Grease tog sin början. Och många fester på det.

2 kommentarer:

mbh sa...

härligt gumman. jag undrar också när du ska få bjuda igen :) även marie "kräver" ett besök. puss

jonna sa...

En härlig sommar "trots allt" (typ dåligt väder etc) Man inser ju mer och mer i efterhand hur mycket bra saker som händer hela tiden - särskilt när man läser din krönika!