måndag 9 februari 2009

Vårtecken!

Veckans tulpaner är rosa. Jag försöker variera mig. Hemma i Leksboda hade vi oftast tulpaner på bordet under våren, och det har jag tagit fasta på. Dock har jag insett att vi nog inte kan ha sådan "lyx" hela våren. En bukett på ICA kostar ändå 50 kr. Det blir lite motsägelsefullt när min standardfras under handlingen är: Hmhf, oj vad dyrt... Sen går jag och hämtar en väldigt nödvändig tulpanbukett. Men varje gång har jag i alla fall frågat Per om han vill att jag ska betala den själv, eller om den ska gå under vår gemensamma matkassa. Det sistnämnda alternativet har det blivit hittills. Det är ju väldigt trevligt att ha på bordet, har han sagt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

ok, kostar de 50 kr? här kostar de "bara" 39 kr. fast det är ju väldigt dyrt det också. fick lov att kasta ut mina och övervägde då om jag skulle åka o köpa nya på en gång, men sen bestämmde jag mig för att det får bli lite av en lyxgrej som man köper nån gång ibland. men de sprider mycket glädje o doft!

Anonym sa...

jag tyckte också 50 lät dyrt!? men det kan det vara värt, de står ju sig i iaf 5 dgr om man byter vatten och klipper de varje dag. och det är ju ljuuuuuuuuuuvligt.

Anonym sa...

Härligt med Tulpaner. Vi skulle verkligen behöva lite tulpaner här i kollektivet för att piffa upp lite. Men det kommer nog inte hända, då tulpanerna kostar ca 100kr här

Anonym sa...

vad per är snäll här kommer det inte in några tulpaner om dom kostar så mycket.

Malin sa...

jag tror de kostar 29 på hemköp denna vecka! men nu behöver ni inga för nu kommer du hem till dalom!!!!!!!