lördag 7 februari 2009

Jag ska dansa i neon, för jag ljuger så bra!

Spotify* har spelat schlagerhits hela dagen (egentligen en timme högst). Jag har köpt Expressen med schlagerbilaga. Den lilaguldiga "schlagersjalen" är virad runt halsen. Är man inte besatt av schlager, kan man ju i alla fall låtsas. Men allvarligt talat så ska det bli väldigt roligt med schlagerkväll med trevliga vänner. Håna, dissa, dansa lite i soffan och äta lördagsgodis. Det enda som fattas är ett gott vin, men jag har en vit helg, vilket kan behövas ibland när man är student och en tisdag kan vara festdag likaväl som en lördag. Nu ska jag värma upp stämbanden! Lagom till att refrängen sjungs för andra gången brukar man ju ha lärt sig låten.

* En förklaring till de lite äldre som kanske läser bloggen (ta åt er ni som vill): Spotify är ett slags musikprogram som man lyssnar på online. Det är lagligt, man kan inte ladda ner därifrån, och där finns massa musik. Man måste dock få en slags inbjudan till programmet/tjänsten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja man sitter lite spänd och väntar nästan lite som på julafton,
nej nu ska vi inte överdriva men kul ska det bli och ännu roligare nästa helg när du är här kram kram

Anonym sa...

Nu har mor hittat till din blogg också, vad trevligt det är att läsa om sina barns förehavanden! Nu saknas bara Andreas blogg! Kram

Malin sa...

snyft. hade aldrig hört talas om detta. men det är ju ingen nyhet at jag är en tant...

Jonna sa...

hrrrm, ok, bra att du förklarade spotify för jag har inte vetat hittills. kan du lära mig??