onsdag 11 februari 2009

Årets fest och morgonbesök!

Ölen blev vatten. Dansen blev en nachotallrik. Lugn, jag var inte för livad, men vi kom inte in på nationen där vi skulle in och dansa. En ut, en in var det som gällde. Istället fick vi gå till en tom pub, där jag blev tröttare och tröttare. Vid 23.15 var jag hemma. Dock är jag rätt glad åt det nu när en lång skoldag väntar.

Imorse knackade det på dörren innan åtta. Jag låg fortfarande kvar i sängen och viskade till Per, som stod och gjorde gröt, att det knackade och han fick lov att gå och öppna. Det gjorde han, och in kom vår hyresvärd. Han skulle pumpa i handfatet då vi haft lite stopp där. Först har vi väntat i ungefär en vecka, sen kommer han en morgon innan åtta. Hallå, vi är faktiskt studenter! Hur som helst så fixade han det, vilket var mycket skönt. Inifrån sovrummet kunde jag höra hur han pumpade upp "en skruv", som han sa. Per kom sedan in med ett örhänge jag tappade ner för flera månader sen. Han nämnde även mycket hår. Jag har slutat borsta håret inne i vårt pyttelilla badrum nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hi hi. pinsamt att han fick rensa ditt hår men jag vet att du hade gjort det själv om du kunnat. en bra kvinna reder sig själv:) /hon som kan rensa avlopp

Jonna sa...

ja, pinsamt elina :) nejdå. jag är smärtsamt medveten om att det snart är dags för mig med rensning med tanke på hur mkt hår jag sprider runt mig. :P