torsdag 5 februari 2009

Alla är vi olika, som det så fint heter.


Idag lyssnade jag på Christer i P3. Dagens program innehåll Relationsrådet, där lyssnare får ringa/maila/smsa in om sina relationsproblem. Min spontana reaktion över tre av frågorna de fick var: HERREGUD!
1. En tjej mailade in angående hennes mamma som typ blivit besatt av sin hamster. Mamman ställde om sin dygnsrytm efter hamstern (alltså vaken på nätterna och sover på dagarna?).
2. En kille på 20 år (han lät som 40) ringde in och hade problem. Han var tillsammans med sin kusin, men kusinens föräldrar lät dem inte träffas. Stackarn lät bara så hopplöst förvirrad och konstig, men han brukade ju prata med någon på "socialen", som han nu även fått lite tips av privat.
3. En kille skrev in och berättade om att han upptäckt att hans flickvän åt snorkråkor. Han vågade inte riktigt säga något till henne för då skulle hon nog bli arg. "Måste jag acceptera detta?".

Detta är kanske inget att varken skriva eller skratta åt, men jag gör det ändå. Det mest lustiga är det där med snoret. Han tror att hon ska bli arg? Eh, vad sägs istället om att hon skulle/borde skämmas så in i...? Det är ju bara för snuskigt. Är jag hemsk om jag säger att jag nog skulle dumpat henne på en gång? Jag känner bara att hela min bild av en person skulle förändras om jag såg denne äta upp sitt snor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAAA!!! nej jag skulle bara bli sååå arg om min pojkvän påpekade att jag åt snorkråkor! typ dumpa honom inom en minut!

Jonna sa...

meeeeeen, nog brukar det väl vara lite högre nivå på frågorna på rel-rådet? :P btw, i love blåsippebilden.

Malin sa...

ha ha. kul radioprogram. här är vi dock så gamla nu så P4 har stått på hela dagen :)