måndag 9 februari 2009

Ten... Nej, jag kan knappt ta ordet i min mun.

Dagen idag består av korvstoppning. Elinastoppning. Jag trycker in allt jag kan hitta om fonologisk utveckling, scaffoldig, proximal utvecklingszon och så vidare. Nu känner jag mig utpumpad av allt inpumpande. Som grädde på moset/ölen på fredagen är jag nervös också. Jag ska avverka min första j**** salstenta imorgon. I M O R G O N. Tänk er "lilla" Elina i en stor aula, sittandes vid en bänk. Stirrig blick. Varm på vissa kroppsliga partier och kall på andra. Försvarets hudsalva, en banan, vattenflaska, penna, sudd och sen en pappersbunt som är en tenta. Min mage gör redan revolt.

Det är nog bättre att jag fokuserar på det som sker efter tentan - tentafesten. Ja, så får det bli.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer gå jättebra!! Jag brukar bli lite fnittrig av all nervositet när jag väl kommer in i skrivsalen, för det känns så stort! men grejjen är den att det är hur lungt som helst. man har gott om tid på sig, lite gott fika med sig och man kan ta det bara lugnt. själv ska jag stå inför 50 pers imorrn o redovisa, då finns ju faktiskt risken att jag svimmar eller ger ifrån mig ofrivillliga kroppsljud.

Anonym sa...

ha så kul på festen kära syster.

Jonna sa...

det kommer gå bra slansie baby, i know it. du är ju bara så bra och när du väl kommer dit så kommer allt bara ramla på plats.

Malin sa...

Lycka till älskling! jag har alltid tyckt ganska bra om salstentor. Det är en befriande känsla eftråt. Kram