fredag 20 februari 2009

Mamma upp i dagen!

Jag sitter nu och avnjuter en fredagsöl i min nystädade lägenhet. Precis som min mamma älskar att göra. Den avnjuts dock ensam, då Per tog tåget till Leksand och lämnade mig som gräsänka i helgen. Under några veckors tid har öl inte smakat så gott som den brukar. Jag har varit rädd att jag fördruckit mig, och att jag och öl aldrig ska få samma relation igen. Men jag kan nu, med stor lättnad, tala om att den smakar väldigt gott igen. Vi behövde kanske bara en paus - ölen och jag. (I och för sig tog vi aldrig en paus, men men...) Ikväll väntar trerätters igen! Är jag i himlen? Denna gång ska den avnjutas hos mina nästansläktingar här i Uppsala. Jag ska stå för förrätten. Ni som känner mig vet att jag inte är guds gåva till spisen, men några skagenmackor ska jag förhoppningsvis klara av. Skagenröra i mitt hjärta!

3 kommentarer:

Anonym sa...

vilka är dina nästansläktingar?
kul att du och ölen hittat tillbaka till varandra kram

Anonym sa...

pers bonusbror, hans flickvän (som är min kompis också), bonusbroders kusin och hans flickvän :)

Anonym sa...

haha, det där är ju verkligen Bodin Hansen.. FREDAGSÖLEN! Ingen fredag utan den. fast det var det ju igår. men det tas igen nu.