torsdag 26 februari 2009

En trött städkärring skriver...

Ingen har förstått mig när jag sagt att jag INTE vill ha ett badkar (vilket jag har). Alla verkar tycka att det är mysigt, skönt och så vidare. Om ni hade varit jag idag, så skulle ni inte heller vilja ha ett badkar. Ända sedan vi flyttade in här har jag haft på känn att de som bodde här innan inte tagit det här med flyttstäd på allvar. Idag fick jag sannerligen vatten på min kvarn. Jag har verkligen gruvat mig inför att städa under badkaret, men kände att jag inte kunde vänta längre. Efter mycket möda och besvär fick jag bort den avtagbara framsidan på karet och kunde få mig en ordentlig titt under det. Jag fick rysningar och kände bara fy fan vad äckligt! En tjock och ingrodd brungrå hinna täckte hela golvet. En gammal och skitig tvättsvamp låg fastklistrad. Tassarna på karet var lika vidriga. Jag fick ta moppen och en liter rengöringsmedel och börja skrubba. Och jag skrubbade och skrubbade och skrubbade. Kan tilläggas att jag antingen stod på alla fyra eller låg ner för att komma åt. Nu ska jag inte dra ut på denna historia mer. Men det var fruktansvärt och trots min städning så blev det inte helt fräscht.

JAG GILLAR INTE ENS ATT BADA BADKAR!

4 kommentarer:

Anonym sa...

I SO HEAR YOU! Bada badkar är fantastiskt överskattat. Man lägger sig tillrätta och...ja. Sen då? Jag kollade under badkaret EN gång när jag bodde i leksand, sen sov jag oroligt flera dagar. Wäh. / Emelie H

Anonym sa...

Hej på dig!

Usch vad äckligt! Dåligt av hyresvärden att inte kolla ordentligt, det är deras (förbaskade) skyldighet!! Förstår precis din känsla men så är vi ju nära släkt också! Kram mor

Anonym sa...

jag har varit med om samma upplevelse slans. nu när jag läser detta så får jag hemska minnesbilde. nej fy 17 ska vi ha badkar i huset får det bli ett inkaklat. Puss

Jonna sa...

usch din stackare. och ja det är ju kasst som fan när de inte städar ordentligt!!!!!!!!!!