torsdag 19 februari 2009

Tanken var god, men jag var för virrig.

Vi befinner oss i skolan. Jag och mitt arbetslag ska äta lunch. Vi ser ett ledigt bord. Alla utom jag lämnar sina väskor vid bordet och går mot microvågsugnarna. Jag vågar inte lämna min väska på grund av diverse värdesaker (bland annat 1000 kr som ska gå till teaterbiljetter). Jag stoppar in maten i micron. Tar min väska och går till toaletten. Färdig. Killen i mitt arbetslaget går in på toaletten efter mig. Återvänder till micron. Maten är inte varm än. Jävla micro! Killen från arbetslaget kommer in för att hämta sin mat. "Jag tog med din väska från toaletten", säger han. Herregud.

5 kommentarer:

Anonym sa...

virris! men det ligger ju i familjen, vi är ju sjukt disträ allihopa!

Anonym sa...

btw darling, så är det så himla typiskt att just du skriver "ta inte ut dig bara" hahah, är det inte det man ska göra när man kör ett lopp man laddat för i flera månader? ta ut sig? tycker du jag ska ha krafter kvar efter målgång??? :P

Anonym sa...

haha ja du, det är faktiskt inte så lätt. söta du!

Malin sa...

Hi hi. Virrpanna är bara förnamnet!

Anonym sa...

jaa, tyvärr? har du väl mina gener till hälften i alla fall, så då kan man nog vara lite virrig....Det hade ju varit synd på teatern om väskan med pengarna försvunnit! Ser fram emot "Blåmärken" av Maria Blom. Kram från mor.