onsdag 14 april 2010

Om du missar när du kissar, torka kisset genast bort, så att näste man får sitta torrt.

Offentliga toaletter är en för stor del av mitt liv just nu. I skolan: det är bara hälften av alla studenter som vet vad en toalettborste är. På Friskis och Svettis: toaletten är så liten att man sitter på toastolen och i papperskorgen samtidigt. När man ska ta papper så måste man samtidigt gräva i papperskorgen (eftersom rullen hänger alldeles ovanför den alltid proppfulla korgen). På tåget: det vinglar, man studsar hit och dit, folk missar toaletten = kiss överallt. Plus den ständiga skräcken att man glömt låsa dörren, och att någon plötsligt ska rycka upp den. Att man skriker "NEJ DET ÄR UPPTAGEN" spelar ingen roll. Det är för sent.

5 kommentarer:

mbh sa...

min närmaste toalett på jobbet är en elevtoa. man kan inte sitta där en enda gång utan att ngn rycker i dörren. ingen avkoppling alls med andra ord. kram

julia sa...

det värsta är när toaletterna är för trånga så att man MÅSTE sitta ner och kissa (man tar papper på ringen, jag veeet, men jag föredrar oftast att stå). Man försöker stå, men slår i huvudet i toadörren och blir äcklad över att man troligtvis har kiss/bajs i håret (varför det nu skulle sitta på dörren? men man vet ju aldrig).

Jonna sa...

det värsta är hårstråna.

MOR sa...

Törs knappt säga det...idag har jag torkat mig på ett ihopknycklat ICA-recept som jag hade i handväskan! Det fanns varken toapapper eller handdukar på den toa jag var!

andreas sa...

stackare hahahhahaha kram