tisdag 27 april 2010

Blängsylta med tittsås.

Jag har en dålig egenskap. Jag glor. Stirrar. Fastnar med blicken för länge på andra människor. Detta resulterar i ett till problem, nämligen att jag är rädd att folk tror att jag är intresserad av dem. Vi kan ta Friskis som exempel. Man står i en ring och har bra överblick över massa andra människor. Det är intressant att studera hur folk rör sig, vad de har på sig, hur många armhävningar de orkar och så vidare. Vissa går man alltid på samma pass som och de känns nästan bekanta. Men nu har jag kommit på mig själv med att fastna med blicken för ofta och för länge på vissa personer. Nu tror jag att några av dessa tror att jag är nästintill förälskad i dem. Jag vet att jag är paranoid, men sån är jag. Idag ska jag tvinga mig själv att fokusera blicken på ledaren och bara gå in i min egen träning. Om jag kommer att lyckas? Inte en chans. Jag är på tok för nyfiken av mig.

6 kommentarer:

din smygtittande vän cenneth sa...

Hahaha, det vet jag väl att du är! Är ju inte så himla lätt att ha koll på vart man tittar hela tiden. Som precis just nu: jag sitter i min säng med datorn och en person på tredje våningen i grannhuset har stretching/styrketräning/jympa på sin balkong. Hur kul som helst att titta på! Och vilka konster han kan sen! Sprang instinktivt efter kameran för att fånga detta komiska ögonblick och publicera på bloggen, men insåg som tur var, hur sjukt det hade blivit om han råkade se mig...

andreas sa...

tänk om ledaren tror du är intresserad då? kramar

Mor sa...

Du har ju det du skall brås på.....

Malin sa...

känner igen det där... men kan vi verkligen vara ensamma om detta?

Anonym sa...

Svar till Malin: Nej! Jag är precis likadan! Gud vad jag kände igen mig! När du, Ellie, skrev detta om att folk måste tro att man är förälskad i dem:D Tok! Det kan verkligen få jobbiga konsekvenser om man inte passar sig! Men det är ju förjäkla spännande!
Pusspuss från Honeypie

JONNA sa...

Haha! Det är ju precis lika för oss alla... eftersom jag har en rätt tjurig uppsyn emellanåt, så tror folk tyvärr inte att jag är kär i dem (eller det kanske är tur) utan mer att jag är sur. :)