torsdag 1 april 2010

En mus i två stycken.

Innan jag somnade igår började jag tänka på att en av katterna kanske var ute och ville in. Jag smög upp ur sängen och nedför trappan. Kikade ut på brokvisten. Ser en stor hög av något slag. Vad sjutton är det där? Det är mörkt och jag försöker fokusera blicken. Vågar inte öppna dörren för att se bättre. Tankarna börjar sväva iväg. Nej, nej, nej, säg inte att det är älskade Kaspar som ligger där. Död och halvt uppäten. För ett tag var jag nästintill övertygad. Eller, är det en jacka? Ett par pjäxor? Går till ett annat fönster och ser till slut att det är en matta och en död mus. Kaspar var lyckligtvis inte slaktad, utan han var slaktaren. Jag kunde på morgonen se att huvudet låg bredvid kroppen, vilket påminner mig om hur min hamster dog.

3 kommentarer:

Jonna sa...

aaaaaaaaah! haha! typiskt Kaspar.

Malin sa...

Usch glasverandan fortsätter att vara slakteri:)

Frida sa...

Jag kommer ihåg när din hamster dog, när katten bitit av huvudet, och vi stod där och tittade på buren, och du pekade ut stället på golvet där den hade legat.
Vilket jäkla minne man har alltså!

Glad påsk!