torsdag 4 mars 2010

Och en fika på det.

På P3 Populär pratade de om fika igår. Jag blev inspirerad. Fika är ju något av det bästa som finns. I egenskap av innehaverska av en blogg som innehåller ordet "fika" bjuder jag här på några fikabilder. Först tänkte jag skita i det här inlägget, men sen fick jag höra att en (M i Mitta) hade tänkt på mig när hon lyssnat på radion igår. Och nu sitter jag här och avnjuter förmiddagskaffet. Förresten. På tal om att dricka kaffe den här tiden. Min mage klarar egentligen inte av det. Ibland får jag springa på toa mellan första koppen och påtåren. Men det är det värt!

Tydligen fikar vi 6 % mer i år än förra året (om man jämför januari förra året och januari i år). Fika är hetare än någonsin.

5 kommentarer:

julia sa...

Fika är riktigt hett! Fm-fika, em-fika, kaffe-på-maten, kvällsfika... och de övriga fikastunderna däremellan. Och det bästa är att det går in så mkt under "fika". Saft, kaffe, té, macka, bulle, kaka, ja till och med frukt ibland!

Jessica sa...

åååh vilka härliga fikabilder. Jag älskar också att fika :)

fikaprinsessans syster sa...

Så mycket fika, så undarbarigt! Ang Julias inlägg så tycker jag "kaffe" ingår i riktigt fika... :) kaffe med något slags dopp... en slät kopp är inte kul.

Malin sa...

nej det måsta vara något till för att räknas som fika! Mysiga bilder :)

Frida sa...

Skönt att det finns statistik på det, haha! Älska onödig information!