torsdag 18 mars 2010

En aning "agro".

Idag är en sådan dag när ingenting stämmer. Tentaplugg stod på dagens schema, vilket är rätt okej (eftersom jag sitter i trevligt sällskap). Sen ringer en automatisk och ful röst från SJ och säger att mina tåg mellan Stockholm-Karlstad och omvänt är inställda nästa helg. Vips var jag kanonless på allt. Efter lunchen blev jag konstig i magen, vilket måste bero på den där kycklingen från kronofogden/kronofågel/kronfågel. Den som var lår och inte bröst. Och just mitt kaffe var kallt och mina stift tog slut och mina byxor såg för korta ut och toaletten jag valde luktade bajs. Nu fryser jag om fötterna, SJ:s hemsida är överbelastad och telefonkön är nästan en timme.

Tack och lov att...
... Mia gav mig en banan när magkonstigheten gått över till hunger.
... Britta lånade ut en penna.
... Ellen sa vad jag skulle skriva om Kalmarunionen när jag inte längre orkade tänka.
... mina kursare helt enkelt är de bästa (och jag tycker faktiskt att ni är roliga att vara med). Imorgon lovar jag att vara en solstråle och skratta lika mycket som historieläraren gjorde.

4 kommentarer:

Jonna sa...

En del dagar är bara sådana.. det suger men är bara att genomlida.

andreas sa...

Ja vilken tur att du har såna fina vänner kram

julia sa...

ja jäkla sj. dom kan ta sig i rumpan. vi håller tummarna för att allt går vägen nu! puss

mbh sa...

ojojoj vilken tuff dag!