lördag 20 mars 2010

En lördag i mars.

Jag började dagen med en storstädning. När jag väl börjat har jag svårt att sluta, hur konstigt det än kan låta. Belöningen blev att jag fick hänga upp en ny vårhandduk. Och ja, att det är en belöning är också konstigt.

Jag och älskling tog en promenad i solskenet. På min favoritaffär köpte jag en burk som jag spanat på. Den är inte gammal och nött, men fin ändå. Nu är den full med nygjord müsli.

På hemköp köpte vi gula tulpaner. Vårigt och påskigt. Vi köpte också ingredienser till pizza och lösgodis.

Allt blev tillsammans väldigt färgglatt.

Jag har lovat mig själv att aldrig lägga ut en bild på mina fötter. Jag ogillar fötter väldigt mycket. Men en gång är ingen gång. Hur som helst. På bilden ligger jag utslagen efter årets första löptur. Det var soligt, det var blött, det gick lätt, det gick tungt, jag blev hungrig.

Dagens dåliga samvete.

5 kommentarer:

Malin sa...

åh vad kul med lite inredningsbilder! Jätefina grejer. så sött o vårigt! puss

andreas sa...

vilken mysig dag kram

julia sa...

mysiga saker! skulle också behöva vår-piffa lite här hemma. t.ex. rensa ur garderoben, men vem orkar liksom?

angående mitt kaffe så var det det riktiga som visades på bilden. håller med om att det kanske ser liiite svagt ut, men det var inte det, jag lovar! ska brygga dig starkt hett kaffe när du kommer. det är hett att kaffa!

Jonna sa...

Så fina saker! Mycket bättre med en sådan müsliburk som sagt än en man häller ur! Jag storstädade också igår, så himla skönt!

Mor sa...

Vad fint och mysigt ni har! Längtar tills jag skall åka till er och hälsa på! En vårhelg i Uppsala-härligt! Här vräker snön ner just nu! Kram.