fredag 5 mars 2010

Det är inte lätt att vara nästan 70 år och ha knäproteser.

Man kan gång på gång konstatera att man träffar många olika personlighetstyper på gymmet. Idag var det en äldre herre som var lite speciell. Han satt på en maskin och hostade/frustade väldigt högt. Plötsligt hör jag hur han säger till en ung kille i maskinen bredvid: Ja, men jag har ju knäproteser jag. Det har inte du. Det lät som att han ville förklara varför han hostade/frustade så mycket, och han gjorde det på ett väldigt barskt sätt. Han fortsatte sedan med: Jag är nästan 70 år jag. Det är ju inte du. Du har några år kvar dit.

Mycket konstigt. Väldigt roligt.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Hahahaha, gud så komiskt! Tur att jag inte var där... Jag hade fnissat ihjäl mig. Fast det vore skönt att kunna skylla på nåt ibland när man frustar och stånkar när man tränar! Ha en fin helg! Kraaaaam

Jonna sa...

Haha, du verkar iaf träffa många knason! men det gör nog jag med när jag börjar tänka efter...

mbh sa...

haha man kanske skulle gå på gym nångång. på skoj!