måndag 15 mars 2010

En gnutta självömkan så här på måndagsmorgonen.

Jag önskar mig en dag hemma i lägenheten. Utan att känna läskrav. Nu måste jag åka bort för att inte behöva läsa. Jag vill damma. Jag vill tvätta mattor. Jag vill fylla müsliburken. Jag vill organisera. Jag vill förmiddagsfika precis så länge jag vill, alltså i flera timmar. Jag vill framkalla kort. Jag vill sitta och titta på mina tulpaner (som jag för tillfället inte har, men kanske snart eftersom det är extrapris på Hemköp. Bara 35 kronor). JAG VILL, JAG VILL, JAG VILL!

Idag väntar en dag i skolan med instuderingsfrågor, matlåda och förmodligen en hel del interna skämt från helgen.

2 kommentarer:

mbh sa...

En sån dag tänkte jag ha imorgon! typ. men tänk på sommaren slansie - då får du många såna dar! puss

Jonna sa...

Åh ja.. sådana dagar längtar jag ofta efter! dagar man blir lugn av, när man organiserat och ordnat upp sin tillvaro :)