lördag 6 februari 2010

Och vinnaren är...

Bydagen 2008. Inte min bästa hårdag, men i övrigt en fin dag.
-
Sötaste lille skrutten!

Jag: Älskling, jag är lite ledsen idag.

Per: Jaså, vad är det då?

Jag: Jo, det är bydag i Leksboda idag, som jag missar.

Per: Jaha...

Jag: Så du får trösta mig idag.

Det är någon speciellt med en bydag faktiskt. Alla kryper fram ur sin vrår. Man tävlar lite om vem som först hinner fram till nästa tipspromenadsfråga. Man känner sig tvungen att köpa en lott eller två. Man fikar, fikar och fikar lite till eftersom väntan på prisutdelning alltid är så lång. Vad ska vinnaren ta för pris? Vad som helst bara inte det jag spanat in mig på!

3 kommentarer:

jonna sa...

mm trist att missa :( både du och jag.

julia sa...

tråkigt att du missar det... men tänk på hur många bydagar du kommer få uppleva i ditt liv! en dag kanske det till och med är du som håller i lotteriet och har bakat hemgjorda hallongrottor dagen till ära. <3

andreas sa...

du missa inget jag lyckades inte försvara min titel jag var för ofokuserad i år men nästa år blir det revansch.kram