måndag 22 februari 2010

Jag vill inte vara den som klagar på väder och vind, men...

Det går inte att läsa kurslitteratur när det är så här kallt (ja, inne också). Jag försökte ligga under en filt med fleecejacka på, men händerna blev som isbitar eftersom de fick lov att vara utanför filten. Till slut låg jag med VANTAR på mig. Och inte blev det lättare när Per fick för sig att sova middag bredvid mig. Vips låg boken bredvid mig och jag "vilade ögonen" jag också.

I övrigt är faktiskt historieboken rätt intressant. Det bästa är alla roliga namn. På medeltiden kunde man till exempel heta Edmund Slemme eller Magnus Ladulås.

5 kommentarer:

jonna sa...

kul med en rolig lärobok :) och skönt att vila ögonen!

andreas sa...

ja får man ha vantar inne är det lite väl kallt kram

Malin sa...

historia är verkligen ngt som jag ångrar att jag inte tog till mig när jag hade chansen - i skolan. kanske borde hoppa på en kurs som karen har :)

mbh sa...

haha "aptomten" du är rolig du. den var väl redan trasig förresten.

mbh sa...

det var då isf en jädrigt skäggig apa :)