söndag 21 februari 2010

Magnus Carlsson & The Moon Ray Quintet.

Jag fick en konsertbiljett av Per i julklapp. Igår var det dags. Sångaren Magnus Carlsson (från Weeping Willows) sjöng med ett jazzband. Det var fantastiskt bra. Hans röst är helt sanslöst bra och musikerna var likaså. Vi satt och njöt. Ta och lyssna på deras album för sjutton gubbar! Att jag fick säga hej till bandet, som passerade mig i toalettkön, gjorde inte saken sämre heller. Jag blev helt tossig. Ångrar dock att jag inte gav dem beröm när jag hade chansen. Och inte hade vi pengar för att köpa en skiva heller.

Publiken är också alltid intressant att studera. En gravid kvinna och hennes karl som pussades hela tiden. En full man vid baren som skrek lite väl mycket. En kvinna som blundade, gungade i takt och log. En tjej som tycker att alla bör använda sin hjärna lite mer. Flera med glasögon som nådde långt ner på kinderna. Och så vidare.

5 kommentarer:

Malin sa...

härlig kväll. jag gillar honom också o har faktiskt en skiva i gömmorna :)

julia sa...

kul! ska leta upp oh lyssna in!

julia igen sa...

hur gick det på tentan förresten??

Jonna sa...

härligt att ni hade det så bra! längtar tills du kommer. puss.

andreas sa...

men då missa ni ju melodifestivalen eller såg ni reprisen? kram