onsdag 10 februari 2010

Man kan kalla det för ett studenttips.

Igår bakade jag bröd. Just det här brödet är lite bättre än många andra bröd. Man behöver nämligen inte knåda, utan bara röra, och degen ska vara lös. Dessutom går det relativt snabbt att göra, vilket är bra för oss studenter som ska hinna med alla tentafester, pubrundor, cafébesök, tv-serier och vilostunder. Receptet hittar du HÄR. Jag strödde även på örtagårdskrydda och salt innan jag skjutsade in plåten i ugnen, eftersom vi studenter är lite svettigare än alla andra på grund av att vi ständigt är stressade (läs ovan) och därför behöver extra salt.

3 kommentarer:

jonna sa...

haha :) tack för länken! du gillar inte havrebaggarna? det är så gott tycker jag med den hårda knapriga ytan, och lätt att bara plocka ut en bagge från frysen då och då.

julia sa...

långpannebrödet bakade jag också här om dagen. plätt-lätt, jag fick receptet av Lina. det som är så bra är att man kan ju ta i vad man vill typ. SMASK!

mbh sa...

jag måste komma igång med brödbak igen! har lagt av mig fullständigt!