torsdag 25 februari 2010

Gulp.

Idag finns inte Elina. Åtminstone inte hela. Jag vaknade och kände mig glad i hågen. Men kort därefter visade det sig att jag är precis emellan 3 och Telia. Min mobil är död. Halva jag är död. Jag vet inte hur man fungerar i vardagslivet utan en mobiltelefon. Jag känner mig rädd och förvirrad. Dessutom tror jag att jag har förlorat alla mina fina sms. Åh, jag blir alldeles galen tokig svettig nipprig. Jag vet inte hur många samtal jag har ringt. Tydligen verkar jag skita i vem som svarar också. Istället vräker jag ur mig mina problem, och får höra att det är fel person jag pratar med. Jag säger förlåt och han säger att det är alldeles lugnt. Dessutom inbillar jag mig att jag måste tala om för alla att min mobil inte fungerar, för ALLA vill väl få tag i just MIG?

5 kommentarer:

jonna sa...

usch förstår det är jobbigt :) men du ska se att det löser sig... och man dör faktiskt inte av att vara utan mobil ;)

Julia sa...

hihi, jag glömde min mobil hemma idag när jag precis efter att hockeyn hade slutat, skulle springa iväg till ett viktigt seminarium. Allt jag tänkte på under seminariet var "Lina behöver skjuts till BB, hon ringer säkert mig 100 gånger utan att jag svarar, ooh hjälp hon kanske måste föda hemma..." Jag tackade nej till en gemensam lunch och kutade istället hem till mobilen som visade nada. Grattis Julia!

mbh sa...

vilken tur att mats räddat dig tillfälligt nu då :)

Hanna sa...

Åh, det blir en tuff tid för dig nu... Det är säkert massor med folk som försöker få tag på dig med en massa viktiga erbjudanden och frågor. Typ hovet som vill att du ska fota på Viktorias bröllop i sommar eller Anna Ternheim som vill att du ska bli gudmor åt hennes kanske-kommande barn för att du är den enda innerliga lyssnaren till hennes musik. Och det vore verkligen troligt, på riktigt vore det det! Bara de fick reda på att du finns så...
Det blev ett långt inlägg, men det blev så nu när jag inte kan smsa!
Skithärligt att du är hemma!
Ses på lördag morgon! Bamsekraaaam

andreas sa...

Ja det var en verklig lättnad när man fick ett sms ikväll tack för idag kram