fredag 12 februari 2010

Allt och ingenting.

"Ja, det känns som att det bara är fredag och måndag hela tiden". Det var en standardfras jag körde med när jag jobbade på hemtjänsten och kom in på hur fort veckorna gick. Men jag måste säga att det faktiskt är så det känns.

Imorse var jag på gymmet. En kvinna lät som en orm när det började bli jobbigt. Ssssssssssssssss. Jag visste inte var jag skulle fästa blicken. Jag undrar vilket djur jag ska välja? Kossa? Hund?

På affären var jag med om ett nederlag. Jag vill gärna tro att jag är lite av en expert gällande rabatter och att handla prismedvetet. Idag sprack den bilden. Jag blev för fokuserad på min rabattkupong och glömde att titta på kilopriset. Osten blev inte direkt skitbillig.

Ikväll blir det reunion med min allra första klass här i Uppis (jag är ju inne på min fjärde). Vinet ligget på kylning och alla är peppade till tusen.

1 kommentar:

andreas sa...

välj kossa det skulle ju vara skit
kul muuuu kram