lördag 20 februari 2010

Och en öl på det.

På väg till tentan hittade vi en "jättebra" genväg över en åker. Först var det en nedtrampad väg, men till slut pulsade vi i snö som nästan räckte oss upp till knäna. Det var tur att vi hade två timmar till godo. Under tentan kunde jag konstatera två saker: 1. Det är rätt mysigt att duka upp choklad, banan, snus och dryck. 2. Det kan vara bra att läsa böckerna och inte bara nöta instuderingsfrågor. Hur som helst. Vi valde att åka buss tillbaka till stan, stannade på systemet, köpte 5 öl var av olika sorter och fortsatte hem till Britta för att äta pizza, godis, chips och ha ölprovning. Behöver jag säga att våra (främst en) magar protesterade rätt snabbt? Ballongvarning. Och ölen då? En del smakade rökigt (uurgh), en del luktade tvättmedel, en del var blaskiga och en del var goda. Jag kommer att hålla mig till säkra kort i framtiden.

3 kommentarer:

b sa...

Snövägen kändes var helt rätt, äkta Frostmofjället-style. Och lågstadielärare kan inte dra sig från att pulsa lite i snön, det hör ju till!
Visst, det var kanske inte så smart med tanke på vilka skor några av oss hade på sig, och kanske inte just innan en tenta så att någon var tvungen att sitta med kalla och blöta fötter, men hallå! Ärligt talat så hade ju tentan varit lika svår även om vi hade gått på vägen, nu fick vi ju oss i alla fall ett gott skratt! :)

mbh sa...

finns det åkrar där?! jag trodde universitetet låg i stan?

Jonna sa...

spännande med ölprovningen! lägg ut en analys! förstår att magarna protesterade till slut :)